tisdag, februari 14, 2012

Långpass i kylan

Ah vad kallt det har varit på sistone! Hur har ni klarat löpning och kylan? Jag har tagit mig ut 3 ggr i veckan men har väldigt svårt att köra på ordentligt hårt. Känns inte riktigt bra att dra ner den kalla luften så långt ner i lungorna.

Anyway...långpass

Har kört två pass över 20 km senaste veckorna. Funkar bra men man blir rätt utmattad av det. Kylan suger musten ur en på något sätt. Har varit ner mot minus 10 och det är ganska lugnt men så fort vinden kommer är det inte lika kul.

Som vanligt är mina händer den svaga punkten trots dubbla handskar. Ett par windstopper och ett par typ tunna fleece. Får springa med handen knuten i den yttre handsken. ser ganska kul ut med två missformade händer hehe. Konstigt nog fryser jag inte om fötterna i mina ganska tunna skor. Eller om huvudet där jag har haft en tunn funktionsmaterialmössa.

Kläder:
Vintertights, lite tjockare än vanliga men ingen windstopper
Underställ på överkroppen, en lite tjockare funk-tröja och en vindjacka

Här är passen:
http://connect.garmin.com/activity/147433063
och
http://connect.garmin.com/activity/148977085
Fick tom in lite backar på sista passet. oj det var länge sedan. Känns i rumpan ida!

Målet har varit 25km men det har f*n varit för kallt :)

Nu är det varmare igen så då finna det inga ursäkter! Förutom besök och en berlinresa då...

Hur har det gått för er de kalla veckorna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar