söndag, september 25, 2011

Nästan 30 km

Långpass dax. Gav mig ut i det okända markerna öster om den stora skogen. In i no man's land helt enkelt!
Puh det var jobbigt. Nästan 30 km och 550 höjdmeter (!). Fick gå/springa de sista 4 km som råkar vara den tråkigaste biten också. Det blev lite tuffare än jag trodde det skulle bli. Tror det var backarna som knäckte mig. Väldigt nöjd trots mitt risiga tillstånd på slutet.

Riktigt fin natur och det vara många delar som var väldigt "trailiga". Små stigar, upp, ner, vad kommer runt nästa hörn? Tidvis väldigt lerigt och där levererade mina salomondojjor fantastiskt bra. Kutade rakt igenom utan minsta bekymmer eller läckage. Mötte en del vandrande pensionärer som hade svårt att ta sig fram i leran hehe. Tur att de var där förresten för jag var tvungen att fråga om vägen. Sprungit vilse. Igen. WTF.

Jag ser detta som min traildebut. Oj vilken energi man får av att kuda runt i naturen. Kan rekommenderas. Utforska e sweet :)

Bifogar lite bilder som försöker förmedla en del av känslan.




2 kommentarer:

  1. Verkar vara en grymt skön natursträcka. Är startpunkten hemifrån? Håller med om att man får energi av att kuta i naturen, också skönt att vara helt ifred och inte behöva vänta på rödljus på vägen.

    SvaraRadera
  2. Jepp hemifrån. Ca 4 km till skogen. Ibland tar jag cykeln dit först och sen en tur. Svårt när det blir kallare. Vad gör man av extrakläderna man behöver när man cyklar?

    SvaraRadera