lördag, september 24, 2011

Nya skor

Efter mycket letande har jag hittat ett par nya skor. Jag är rätt kinkig nuförtiden när jag väljer nya. Målet är att gå över till mer och mer minimalistiska skor. Två parametrar är viktiga då (bland annat):
  • Lätta
  • Liten skillnad mellan höjden på hälen och framfot (heel-toe-drop)
Förmodligen har jag surfat runt på hela nätet och letat och till slut hittat dessa. Ska även tillägga att det inte är lätt att hitta skor i min storlek (EUR49)...tyvärr. Det blev ett par Sucony Progrid Kinvara!

Läs en recension här: http://www.runblogger.com/2010/08/running-shoe-review-saucony-kinvara.html

Lite mer från samma källa: http://www.runblogger.com/2010/07/runbloggers-guide-to-minimalist-running.html

Självklart är detta inte en superminimalistisk sko men tanken är att detta ska bli den skon jag använder när jag springer långt (15 km+). Jag ser en som ett bra mellansteg: lätt, platt och någorlunda dämpad. För kortare rundor blir det Nike Free 3.0 eller kanske någon gång VFF. 

Har provat dem på en 10km runda och det var riktigt sköna! Grymt nöjd. Kan rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar