söndag, januari 29, 2012

10k done

Årets första lopp avklarat! 10 km på 44:26. Har aldrig sprungit 10km-lopp innan. Varför göra det när man kan hoppa till HM direkt? :)

Som jag skrivit innan är det en del av Duisburg Winterlaufserie, 10, 15 och 21 km. Vädret var väldigt bra för januari: kallt soligt fint vinterväder. Kunde ju varit 6 grader och regn som det varit allt för ofta på sistone. Mycket trevligt anordnat, massor av folk (positivt och negativt) och fin runda (skog, sjö, stadion). Hade siktet inställt på sub 45 men trodde nog egentligen på 46 min. Sjukt nöjd, känner träningsvärken komma redan och har första gången druckit varm sportdryck...gott!

Tid: 44:25. Detta tempo på ett maraton blir 3:07...sjuk respekt för alla sub 3h-löpare!
Min/km: 4:26. Samma tempo hela loppet! Fantastiskt. Jag brukar alltid ha en sk positiv split alltså långsammare andra halvan.
Maxpuls: 179
Snittpuls: ca 171. Vet inte exakt för mätaren flippar i början när man inte är svettig.
Rundan: http://connect.garmin.com/activity/145193961

Fram till 3km var det helt ok och kändes lugnt.
Vid 5-6 km var livet total misär.
Vid 8km fick jag upp hoppet.
9km-skylten är just nu min bästa vän.

Undrar vad jag hade fått om det varit 15 grader, inga vinterkläder och jag hade fått sova ordentligt i veckan. Hmm...revansch? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar