onsdag, september 28, 2011

Anmäld!

Jaha, lopp är så kul så jag måste ha något att sikta på. Letat runt på olika sidor och det som passade bäst är Essen Marathon den 9/10.  Loppet går två varv runt en väldigt fin sjö Baldeneysee. Jag och Emma gick runt den förra året och hade picnic. En liten pärla inte så långt från Düsseldorf.

Oj ganska snart...eller hur? Innan jag anmälde mig ville jag prova fitnessnivån genom två specifika pass:
  • Ett långpass upp mot 30 km
  • Ett tempopass på ca 16-18 km i lite snabbare än planerad maratonfart
Långpasset gick ok under förutsättningarna (j*vla backar!). Idag testade jag tempopasset i mina ny Kinvara. Gick över förväntan! 18km i 5.15 tempo. Jag siktar på 4 timmar på loppet vilket blir 5.40 tempo, Därför var planen idag 5.30 tempo men det  kändes så bra att jag kubbade på.

Väldigt intressant är att jämföra halvmaran jag sprang i september: http://connect.garmin.com/activity/111721386. Med dagens pass: http://connect.garmin.com/activity/117711175
3km kortare idag men samma tempo. Ta en titt på pulsen. Snitt idag 147 mot loppets 169! Samma hastighet! Det måste vara värmen som verkligen var sjukt jobbig. Trodde inte det skulle vara så stor skillnad på ca 5 grader varmare och mycket fuktigare. Inte konstigt att jag var slut :)

I alla fall...nu är jag anmäld. Känner mig inte direkt förberedd som mitt förra maraton men skoj ska det bli. Börjar att springa med 3.59 gruppen och funkar inte det så bör jag klara 4.15. Hoppas jag hehe :D

Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar