söndag, september 04, 2011

Knasigt jobbig HM

Då var ett halvmaratonlopp avklarat! Hur gick det? Tja, sluttiden är väl inget fantastiskt 1.52.xx. Min andra två var 1.49, 1.43.

Nu ska jag ärligt säga att jag inte direkt tränat till det här loppet men det är kul med lopp och en chans att testa löpformen.

Ok hur gick det...
Ja j*vlar vad det var varmt! Ca 26-27 grader(tror jag), galet hög luftfuktighet. Det var bland det jobbigaste jag gjort. Helt ärligt. Kutade på i ca 5 min/km fart fram till ungefär 13 km. Sen tog det bara stopp. Värmen bara slog mig i huvudet med en hammare...typ... Övervägde att slänga in handduken men det går ju bara inte. Eller? Kan ju inte ge mig. Till storyn hör att det var en 7km slinga så jag hade chans att stoppa 14 km och få en tid för det. Ohh det krävdes vilja.

Dra ner tempot, ta en km i taget, gå inte, keep moving, vilja, vilja...zip up your mansuit. Sladdade över mållinjen och slängde mig på gräset. Emma undrade hur jag lyckades springa i det vädret för hon var helt slut av att vara åskådare i det obehagliga vädret :)

Nu efter är det sjukt gött att verkligen kämpat igenom loppet. Ikväll ska det ätas obscena mängder ritter sport hehe.

Trevligt lopp, fin bana i skogsområden, utmärkt organiserat. Än en gång blir jag inte besviken av loppen i Deutschland (5 st...).

Har ni några lopp planerade i höst/vinter?

Loppet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar