onsdag, oktober 07, 2009

Nya skor


Planen är att sakta men säkert bygga springa mer med mer odämpade skor som vi diskuterat. Mest för att bygga upp fotmusklerna med förhoppningen att få mindre skador. Tror aldrig dock att jag kommer fimpa "vanliga" skor helt.
Mina nuvarande skor har jag sprungit med ca 80 mil. De är inte särskilt slitna under sulan men de är jävligt skabbiga. Vandrade med dem i alperna i somras osså. Tyckte det var dags för ett par nya. Gick till runnerspoint (www.runnerspoint.de), som löplabbet fast mycket bättre. Enligt min åsikt är löplabbet totalt värdelösa. De var kanske bra men nu känns de väldigt inkompetenta (ok löplabbet dam på gågatan verkar duktiga). Provade asics, Mizuno, Nike, New Balance, Brooks och Adidas. Fastnade till slut för samma som jag har idag fast v2. Lite tråkigt men tysk är väl min grej helt enkelt. De känns väldigt fasta i jmf med de andra märken. Inte så sladdriga helt enkelt. Väldigt nöjd e jag iaf! :)
http://www.stadium.se/sport/traning/loparskor/097231/adidas-adistar-ride-m

2 kommentarer:

  1. Vem vill ha balla skor? Gött med kunniga butiker.

    Erik; när får du dina sandaletter?

    SvaraRadera
  2. Hmm jag vet inte, de är inte tillbaka i lager förrän februari nu...surt men sant. Däremot kommer det en ny modell som verkar vara sweet i mitten på november...skriver mer om det snart!

    SvaraRadera